Dromosz Atanaton - 2023

HALHATATLANOK ÚTJA - ΔΡΟΜΟΣ ΑΘΑΝΑΤΩΝ
Kelt: 2023.10.21

142 km – 2500 m szint – idő: 21:39:12 – tempó: 9:09 – helyezés: 62/91 – feladta 15 futó

Görögország. Útvonal: Tripoli – Spárta – Mystra – Kalamata. Spárta után felkapaszkodtunk a Tajgetoszra, majd leereszkedtünk a tengerig. Ebben volt egy szakasz, ahol 21 km alatt folyamatosan 1.200 métert emelkedtünk.

Egy éve indult el kicsi unokám a kanapétól, mert több teret akarat a vágyainak. Őt követve én is megtettem akkor az első métereket az Erdő ösvényein. Végre tudtam járni!

Hogyan jutottam el idáig a csendes lépésektől? A hit ehhez nem elegendő. Tettek kellenek! És meggyőződésből fakadó bizalom, hogy jót cselekszel. Mindezt a türelem tartja hatalmas tenyerén.

De nagyon féltem a versenyzéstől, már nem tudtam hogyan kell. Őszintén bevallom. Az segített, hogy lépésről lépésre beletettem mindent, amire képes lehettem. Megérkeztem. Otthon vagyok. Ez már újra Ultra!

Hálás vagyok érte!

Ne menjetek messzire. Nem, nem a reklám jön. De, talán érdemes lesz kivárni a végét. Igaz, ez már a 14. évad.

Igaz a nevem egyszerű és tele van kérdőjellel, de az nem kérdés, hogy megcsináltam!!

KALAMATA – A Győzelem Emlékműve. 142 km és 21 óra 40 perc után én győzelmet arattam. Megvívtam idei évem legnagyobb csatáját.

SPARTA – A Második Halhatatlan: Leonidas Király.

A thermopülai csatában betöltött szerepe a hellének legendás hősévé tette.

Nem nézhettem, lepelbe burkolózott mostanra. Tényleg szimbolikus. Még van mit tenni, hogy láthassam, érinthessem. Talán maga a szobor is szimbolikus. Ki tudja mi van mögötte, mit takar?

TRIPOLI – Az Első Halhatatlan: Theódoros Kolokotronis tábornok. A görög szabadságharc nagy egyénisége. A felkelés a Peloponnészoszon kezdődött, Ő hirdette meg a felszabadító háborút 1821. március 25-én.

MYSTRA – A Harmadik Halhatatlan: XI. Konstantin. Az utolsó bizánci császár. 1453-ban a törökök zavartalan uralkodást ígértek neki, de a hősi halált választva az ostrom ellen, a falakon harcolva érte a halál.

Itt picit hibáztam. A pont után 200 méterre ugrott be, hogy itt nekem csomagom volt. Visszafelé futottam egy versenyen! Ez volt a meleg kabát a hegymenethez, muszáj volt.

Örömteli találkozás. Régen volt már, hogy közösen indultunk neki egy versenynek.

Tripoli - Mindjárt rajtolunk.

Már az első kapaszkodások után tátva maradt szám.

Visszatekintve a Tajgetosz lábáról valahonnan onnan indultunk Tripoliból.

A nagy betűs ÚT. Most ΑΘ

Longanikos (45 km). Tartottam egy bővebb frissítést - másfél perc. Leültem, kanalaztam a helyileg főzött birkahús levest és hosszan merengtem a pattogó tűz lángját nézve.

(Ez az alternatív vegaságom, mikor a jószívvel nekem készített húst elfogyasztom.)

Karavas (75 km). Fesztivál és méteres svédasztal fogadott a Spárta előtti település. Leadtam a rendelést egy meleg teára, kértem egy vízfeltöltést és a „hangulatszintemet” is ellenőrizték. Tapsolva küldtek a Király felé.

21 km és csak felfelé, 1.200 métert emelkedni. Az órákig tartó, idegölő kapaszkodásban üdítően hatott egy-egy ilyen „félalagút”. Hatalmas türelemjáték volt. Vártad, hogy vége legyen, feljuss a tetőre. Bár tudtad, hogy lefelé majd másképp fáj.

A mélyben a Kalamatai szurdok. Ha azon kijutok, majd kiérek ….. valahova.

A vége előtt 15 km-rel összepisiltem magam a gyönyörtől, mikor megláttam ezt a többemeletes szerpentint. Megint kapaszkodás!

Lent a tenger mellett Kalamata. A főtérig 9 km tiszta ereszkedés. Mindenem sajog. De futnom kell, csakúgy lesz vége.

A verseny gazdája, szervezője. Thank you so much Pavlos Goranitis!