Egyszerű és fontos dolgok

2019.12.18 00:00

GYÖKEREK ÉS HAJTÁSOK

Valahol elkezdi mindenki. 12 évvel ezelőtt volt egy zöld rajtkapu, amit Ujj Zoltán állított fel. Én akkor átléptem ezen és azóta folyton úton vagyok. Volt egyszer egy ... "Balaton-Kör"! Nyáron végig lehetett menni a Balaton körül, akár 4 nap alatt, akár egyben. Még éppen részese lehettem ennek, bár a kopácsolások már hallatszottak, fektették az új "síneket". :-) Ez volt a gyökér, melyből 2007-ben kihajtott az Ultrabalaton, 2008-ban pedig a Balaton Szupermaraton. Döbbenet, hogy 2008-ban ott voltam mindegyiken. Március 27-30: első BSZM (21:06:11); Június 21: első Ultrabalatonom (csak 122 km-ig bírtam); Június 26-29: utolsó Balaton-Kör (25:05:25).

2019. március 31-én viszont sikerült megtenni az első lépéseket egy emlékező kezdeményezésben, ahol a régi-régi "Balaton-Kört" lehet instant módon (QR-kód) teljesíteni. Öröm számomra, hogy a hajtások és a gyökerek együtt virulhatnak.

 

AZ EGYSZERŰ …

Ez volt az előző és persze az első futózsákom. Én preparáltam tökéletesre. :-) Úgy is mondhatnám a ZSÁK Wojtek 1.0 termékem lett belőle. Sokszor teleizzadtam, biztos társam volt több versenyen is: Ultrabalaton, Spartathlon, Mátra115, Kazinczy200, Lavaredo, Korintosz81. Sőt a „Privát” útamon is ő cipelte a „köveimet”. Varrtam rá gumikat, hogy ne essenek ki a bolti flakonok és egy másikat, hogy a botokat tartsák. Rávarrtam egy szétvágott pamut atlétatrikót, hogy ne dörzsölje túlvéresre a hátamat. Tettem rá egy kis amulett tartót is, hogy mindig kéznél legyenek a sótabletták …

Már nem tartogatok dolgokat, de ezt nagyon őrzöm. Az egyszerű, az tökéletes. Mint az élet. Ami kell beleférjen és vigyen tovább sírva, kacagva … tisztán.

 

ÖNZETLEN BARÁTSÁG

Tanuld a boldog arcodat, mert jól jön majd esős napokon. :-) Vagy ahogy Charles Aznavour dalolná: „You've got to learn to show a happy face…” Az önzetlen barátságot portugálul úgy nevezik: Bletán József. :-) „Muito obrigado por toda gentileza Eugénia!” Rövid vakáció, persze futással fűszerezve, mert mindig kell egy jó alibi. Terepfutó Világbajnokság volt itt Miranda Do Corvo-ból indulva, 44 km, 2200 m szinttel. A bajnokok vágtattak, mint a szél, két magyar versenyző is volt. Én másnap vasárnap a nyílt futamon képviseltem a trikolort egyedül. Lekirándultam 8 óra 3 perc alatt az izzadtságcseppjeiket, mert ugye tanulni mindenből lehet. Már jól tudom a portugál ösvények kemények, technikásak, de gyönyörűek. Így a futóbot mellett a fényképezőt is sűrűn használtam.

Végül is jártam a Hegy derekán, voltam a Hegy tetején, bementem a Hegy gyomrába, sétáltam a Hegy mellett az óceán partján, nevettem a Hegyet szerető helyi futótársakkal közösségi futáson a fejlámpák fényében. A természet gyermekei vagyunk. Szeretem és tisztelem a „szüleimet”. :- ) Mindig figyelek intő szavukra, félem dörgő tanításukat és elviselem a pofonokat is, mert úgy vallom azok nélkül nem lesz tartásunk. … Força Portugal! Força Run!

 

ÚJRA A RÉGI ÖSVÉNY

Végre hozzájutottam egy kis endorfinhoz, de egy nagyon "drága" helyen. :-) Vadlán Ultra Terep (Keszthelyi-hegység) - 50 km - 1500 m szint - 5:58:58 (7:03) - helyezés: 30/111. Újra saját ösvényen, a magam feje után. Szárnyalni, mint a sas! Nagy generáció (a film): "Sas, sas, sas, várjál, mond má' meg hova mész? ... Aaaa franccc tudja!" :-)

 

EGY MIÉRT

Minden nap szembe jön velem egy "miért". Az "önző évek" után még most is ... Futás! Barátság! Baja! Németh Zoli! :-)

 

CSAK AZ ERŐFESZÍTÉS SZÁMÍT!

Siófok - félmaraton - 21,095 km - 2:08:20; Nem kell mindig nagy távokról beszélni, hogy lássunk erőfeszítést. Bea, 40 percet (!) javított legjobb idején. Kitartó, okos munka eredménye. Öröm volt ezt látni ....

 

AZ AKARÁS

Lenti - félmaraton - 21,095 km - 1:46:28 - 5:03 átlag. Mögöttem még az ősz döcögött, előttem már a tél cammogott ... Tudom, csak korosztályos, de 2. hely. A "klasszikusok" szerint félmaratonnal kell hosszúra menni. :-) Csak a lécet vigyem majd át... Óvatos volt a duhaj, ez nem PB. Még nem!! Kíméletes indulás, határozott kitartás és fokozás a maradékkal. A futásomnak most ez az íve motivál piszkosul, hogy amit akarok, azt egyre erősebben tudom akarni. (5:28; 5:32; 5:32; 5:33; 5:09; 5:05; 5:03; 5:03; 4:57; 4:58; 4:48; 4:58; 5:06; 4:53; 5:07; 5:25; 4:42; 4:38; 4:37; 4:38; 4:35; 3:36).

 

EGY TANÚ

Tanúhegyek - túrafutás - 41,66 km - 1636 m - 5:44:50. Ennél a tördemici keresztnél "fejeztem be" 2015. április 11-én az ultrafutást. Pár hétig tartott. :-) De, mi lett volna, ha ez tényleg így marad? Sok mindent abba lehet hagyni, sok mindent meg nem ... Tisztelet a döntéseknek!

 

PETI

Én úgy tudom, hogy 2012-ben találkoztam először Petivel a Kinizsi 100-on. Hosszú-hegynél mindig "dugó" alakul ki az elején. Amíg vártunk a pecsétre el kezdtünk beszélgetni a sorban és ez a "beszélgetés" azóta is tart. :-) Ő volt, aki elcsábított az első "magashegyi" versenyemre is, a Lavaredora.

Peti hatalmasat fejlődött az utóbbi időben, valamit átlépett. Teljesítményében egyszerre látom a múltamat és a jövőmet. Viszont sohasem voltunk szinkronban. Mindig a másik volt gödörben vagy a csúcson. :-) De mindig beszéltünk róla és egyre inkább kikristályosodott a "közös" edzésteóriánk, amiben a saját képességeidre kell, hogy rájöjj és a saját vágyaidat kell vezérelned.

Hiszen a legértékesebb időszakok a dicső pillanatok mellett a nehéz hónapok, a nehéz évek. Mert megéled, túléled!! Mikor rájössz, hogy ott vagy az alján, mikor van késztetésed, hogy körülnézz és szemed rátalál a "létrára", mikor van türelmed szép lassan mászni a fokokat, bár közben végig sajog benned, hogy voltál már fenn, de már egyre erősebben tudod, hogy még újra ott leszel.