Cikkek archívuma

Visszatérés 2023

2023.12.07 00:00
Két év után az első futóversenyem. Félelmetes érzés! Mindenemet beletoltam. Semmi nem fáj. Hálás vagyok érte! „Hogy győzhessek és küzdhessek bátran!” - ULTRA .... Kíváncsi voltam, hogy rövidebb távon mit tesznek a lábaim. Sejtettem. Tették a dolgukat. Persze a pulzus is.   TOVÁBB...

Halhatatlanok útja

2023.10.21 00:00
Görögország. Útvonal: Tripoli – Spárta – Mystra – Kalamata. Spárta után felkapaszkodtunk a Tajgetoszra, majd leereszkedtünk a tengerig. Ebben volt egy szakasz, ahol 21 km alatt folyamatosan 1.200 métert emelkedtünk.    Egy éve indult el kicsi unokám a kanapétól, mert több teret...

Egy nap

2023.07.22 00:00
Egy nap. Nagy jelentőséggel bíró két szó. Majd egy nap! Sokszor ez annyit jelent, hogy SOHA. Már régen sutba vágtam a bakancslistáimat. Nem akarom, hogy a sóvárgások gúzsba kössenek, beprogramozzanak. Viszont, a vágyaimra hallgatok. Azonnal! Persze felmérem a körülményeket, de MOST, halogatás...

Vissza a jövőbe

2023.07.02 00:00
Alapok. Fontosak. Nélkülük ingatag az épület vagy akár egy kunyhó is. Év elején egy számomra nagyon fontos szakaszon voltam túl. Műtét nélkül helyrehoztam egy porcsérülést a térdemben. Másfél türelmes évembe telt. Elkezdtem, aztán újra és újra, mert az élet adott olyan leckéket, amikor helytállni...

Szivárvány

2022.12.23 00:00
Idén ezer arcát mutatta meg a Szépség, soha nem volt még ilyen színjátszó évem. És mindez a térdemben berepedt meniszkusz és a megkopott porc miatt … illetve, köszönhetően. Bátor elengedések, józan elfogadások és kincset érő türelmes napok vittek el a „miatt” szótól, a „köszönhetően” szóig. TOVÁBB...

Járni

2022.09.03 00:00
Régóta nem ’jártam’ ennyit. Ultrafutó szemmel ez egy pillanat, az első frissítő pont. Ha ez megvan, csak akkor jutsz el a következőhöz. Mindig is őszintén hangoztattam a tiszteletemet a kezdők iránt. Szurkoltam a nekiveselkedő ötösöknek, a tovább küzdő tízeseknek. Most pedig saját bőrömön...

Kilátásaim

2022.06.04 00:00
Bringa túra: 135 km; 2.250 m szintemelkedés; 14 óra 55 perc; 18 db kilátó. „The show must go on!” – énekli a Queen együttes. Tény, hogy minden reggel felmegy a függöny és kilépsz a színpadra. Mindegy, hogy teltház van vagy csak lézengenek a nézőtéren, de … a Műsornak mennie kell. Szokták mondani,...

Itt vagyok, ragyogok!

2022.05.21 00:00
265 km; 1280 m szintemelkedés; 15 óra 50 perc. Hegyen völgyön és síkon a Balaton körül. Bringával, de azért csak egy kör volt, vagy mi a fene. Itt vagyok! Most vagyok! Ott maradtam a jelenben. Figyeltem, hogy mi történik körülöttem és figyeltem, hogy mi történik bennem. Befogadtam az utat, az eget,...

Napsugár

2022.02.08 00:00
Glyfada. Athén. Szeptember vége. Ismét a jól ismert homokos parton ülök. Hányadszor? Már a nyolcadik. Megbánás nélkül vagyok. .... A Csatorna után kikecmeregtem a testi-lelki küszködésből. Csak pár percem maradt. Pont annyi, amíg a Nap sugara a Földre ér. Csupán ennyi ideje van folyton, mégis...

Tiltott gyümölcs

2021.03.17 00:00
Az Édenkertben két fa létezik. Az élet fája, melyről kedvünkre lakmározhatunk. A másik a jó és a rossz tudásának a fája, melyről nem lehet enni. De Éva és Ádám ilyen-olyan oknál fogva nem tudta megállni, hogy ne ismerje meg ennek az ízét is. Minden „tilalom” ellenére én is vágytam erre a régen nem...